Programmeer je eigen drone met Python! Leren en fun samen in één lesmodule!

Programmeer de drone Python is een lespakket dat drones en programmeren combineert. Op deze manier kunnen leerlingen hun digitale geletterdheid ontwikkelen, waarbij de focus ligt op computational thinking en ICT- basisvaardigheden. Combineer dit met een opzet die volledig aansluit bij gamification en je hebt een pakket waarmee leerlingen met enorm veel plezier aan de slag gaan.

meer weten?

Klik op de button voor meer informatie

PAST BIJ W&T EN DIGITALE GELETTERDHEID

Programmeer de drone Python sluit goed aan bij techniek en digitale geletterdheid. Met deze lesmodule ontwikkelen leerlingen digitale geletterdheid vaardigheden zoals computational thinking en ICT-basisvaardigheden. Naast deze vaardigheden zijn leerlingen bezig met de 21st century skills; samenwerken, kritisch denken en probleemoplossend vermogen.

Voor wie?

Deze lesmodule is geschikt voor 2de– en 3de– 4de jaars scholieren in het middelbaar onderwijs en voor mbo-studenten. uit de 2de, 3de en 4de klas van de middelbare school en MBO.

Tien levels, steeds meer uitdaging

Door het principe van gamification worden de levels steeds lastiger en uitdagender, leerlingen raken hierdoor gemotiveerd en vliegen dus door het lesprogramma heen. De docent heeft tijdens dit proces vooral een coachende rol. Leerlingen kunnen namelijk erg zelfstandig aan de slag met het lespakket. Aan het eind van de lessen en het lespakket zijn evaluatiekaarten, zodat leerlingen kunnen evalueren op hun leeropbrengsten, maar ook op het samenwerken. Het lespakket bestaat uit:

Het lespakket bestaat uit:

Het lesmateriaal bestaat uit: