Programmeer je eigen drone!
Drones en digitale geletterdheid
De leerlingen leren de basisprincipes van het blok-programmeren zoals herhaling, debuggen etc. Op deze manier krijgen de leerlingen echt inzicht in wat programmeren inhoud. Ze gaan zelfstandig in kleine groepjes aan de slag met het programmeren van een Tello EDU Drone!
De nadruk bij deze lesmodule ligt op het programmeren van een drone. Geschikt voor groep 6, 7 en 8. Doorlooptijd: gemiddeld 6 tot 8 weken, 1/2 uur per week.
Kant-en-klaar, makkelijk inzetbaar, innovatief en inspirerend
De lesmodule ‘programmeer je eigen drone’ bestaat uit 10 uitdagende levels. In elk level krijgen leerlingen een uitdaging die ze moeten voltooien om naar het volgende level te kunnen. Dit spelelement volgt de principes van gamification. Tijdens de levels zijn kinderen bezig met het ontwikkelen van vaardigheden zoals:
- Digitale geletterdheid
- Computational thinking
- Samenwerken
- Kritisch denken
- Probleemoplossend vermogen