“Programmeer de drone” is een lespakket dat drones en programmeren combineert. Op deze manier kunnen leerlingen hun digitale geletterdheid ontwikkelen, waarbij de focus ligt op computational thinking en ICT- basisvaardigheden. Combineer dit met een opzet die volledig aansluit bij gamification en je hebt een pakket waarmee leerlingen met enorm veel plezier aan de slag gaan.
Programmeer de drone sluit goed aan bij techniek en robotica. FutureMindz biedt zowel een lesmodule met blokprogrammeren als met python.
Met deze lesmodules ontwikkelen leerlingen digitale geletterdheid vaardigheden zoals computational thinking en ICT-basisvaardigheden. Naast deze vaardigheden zijn leerlingen bezig met de 21st century skills; samenwerken, kritisch denken en probleemoplossend vermogen.
De leerlijn programmeren is opgebouwd aan de hand van tien begrippen. Deze begrippen zien we als de “grammatica” van het programmeren. Deze begrippen vormen de leidraad van ons lesmateriaal.
De leerlijn programmeren is opgebouwd aan de hand van tien begrippen. Deze begrippen zien we als de “grammatica” van het programmeren. Deze begrippen vormen de leidraad van ons lesmateriaal.
Door het principe van gamification worden de levels steeds lastiger en uitdagender, leerlingen raken hierdoor gemotiveerd en vliegen dus door het lesprogramma heen. De docent heeft tijdens dit proces vooral een coachende rol. Leerlingen kunnen namelijk erg zelfstandig aan de slag met het lespakket. Aan het eind van de lessen en het lespakket zijn evaluatiekaarten, zodat leerlingen kunnen evalueren op hun leeropbrengsten, maar ook op het samenwerken.
Het lespakket bestaat uit:
FutureMindz ontwikkelt lesmodules die leerlingen stimuleren om creatief te denken en die leerlingen inspireren rondom techniek. We werken op het snijvlak van techniek, creatief denken en gamification. Wij geloven in leren door te doen!
p/a Hart Nibbrigkade 66, Den Haag