“Programmeer de LiteBee Wing” is een lespakket dat drones en programmeren combineert. Op deze manier kunnen leerlingen hun digitale geletterdheid ontwikkelen, waarbij de focus ligt op computational thinking en ICT- basisvaardigheden. Combineer dit met een opzet die volledig aansluit bij gamification en je hebt een pakket waarmee leerlingen met enorm veel plezier aan de slag gaan.
De leerzame en leuke lesmodule ‘Programmeer de drone’ sluit goed aan bij techniek en robotica.
Met deze lesmodules ontwikkelen leerlingen digitale geletterdheid vaardigheden zoals computational thinking en ICT-basisvaardigheden. Naast deze vaardigheden zijn leerlingen bezig met de 21st century skills; samenwerken, kritisch denken en probleemoplossend vermogen.
De leerlijn programmeren is opgebouwd aan de hand van tien begrippen. Deze begrippen zien we als de “grammatica” van het programmeren. Deze begrippen vormen de leidraad van deze lesmodule.
Door het principe van gamification worden de levels steeds lastiger en uitdagender. Leerlingen raken hierdoor gemotiveerd en vliegen dus door het lesprogramma heen.
De docent heeft tijdens dit proces vooral een coachende rol. Leerlingen kunnen namelijk zelfstandig of in kleine groepjes aan de slag met de lesmodule. Aan het eind van de lessen maken we gebruik van evaluatiekaarten, zodat leerlingen kunnen evalueren op hun leeropbrengsten, maar ook op het samenwerken.
Zijn ze toe aan next level programmeren? Daag ze dan uit om een show met 4 drones te programmeren! Te gek voor open dagen of demo’s. Geschikt voor VO onderbouw/middenbouw van VMBO tot Technasium. Wordt geleverd met leskaarten om snel aan de slag te kunnen gaan. Uiteraard met docententraining!
FutureMindz ontwikkelt lesmodules die leerlingen stimuleren om creatief te denken en die leerlingen inspireren rondom techniek. We werken op het snijvlak van techniek, creatief denken en gamification. Wij geloven in leren door te doen!
p/a Hart Nibbrigkade 66, Den Haag