Meet the team

Een vraag die je vaak krijgt als je eenmaal je tienerjaren gepasseerd bent is: “En, wat doe jij eigenlijk?” Mijn baan als leerkracht basisonderwijs, vier dagen in de week, is makkelijk te begrijpen. Mensen hebben daar een beeld bij. Kleuterjuf: plasbroeken, kralenplankjes en buitenspelen. Maar wanneer je ze vertelt over die ene dag in de week dat je werkzaam bent bij “FutureMindz”, zie je ze denkbeeldig struikelen. Uhhh, wat? Inmiddels gewend aan deze reactie, lach ik dan en wacht ik op vervolgvragen. Wat is dat, wat doen jullie dan, waarom en waar? De antwoorden op al die vragen zal ik nog wel eens in een volgende blog toelichten en de grote lijnen lees je ook allemaal op deze website. Wat ik interessanter vind, is de vraag: met wie doe je dat? Dat is namelijk met een heel divers groepje mensen. Neem nou bijvoorbeeld onze meetings.

De eerste meetings van dit schooljaar zijn inmiddels alweer een feit. Bij het woord “meeting” denk ik gelijk aan een strak kantoorpand. Met saai interieur, een lange kale tafel en voor iedereen een glas water. Laten we dat idee gelijk verbannen uit je verbeelding. 

Wíj zitten vaak in de knusse studiekamer bij Jordy thuis. Omdat het centraal ligt, er genoeg ruimte is en het fijn vergadert. En misschien ook wel omdat Jordy liever lui dan moe is en zo lekker thuis kan blijven. Het ruikt er altijd naar verse koffie waar hij, gastheer die hij is, iedereen de gehele meeting van voorziet. In de pauzes vliegen we met een van de nieuwste drones dan een klein rondje door de achtertuin. Waar we tussen de hoge bomen door slalommen of, in mijn geval, we ons best doen deze niet te raken.

Maar soms zitten we ook in de levendige woonkamer van Daniëlle. Waar we gelijk advies kunnen vragen aan de twee tieners in hun natuurlijke habitat. Super gezellig, zeker als je in de pauzes een spelletje met ze kan spelen. 

Of we zitten in de achtertuin van Roos, waar je wegkijkt over een mooi stukje Nederlands platteland. Daar schudt ze een zorgvuldig uitgekozen, geplande en prachtig getimede barbecue uit haar mouw. We kunnen je nu vertellen dat gamba’s nuttigen en zaken bespreken prima samen gaan.

We hebben ook wel eens vergaderd bij Tim thuis, waar we naderhand leerden om asperges te steken. Zo zie je maar, ook wij doen aan een leven lang leren.

Zo hebben we dus veel verschillende decors waar we ons werk verrichten. Binnen de groep hebben we ook verschillende taken. Zo ben ik een vaste trainer en schrijf ik de blogs. Maar naast die professionele taakverdeling, is de toevoeging die iedereen heeft aan de chemie van de groep zeker net zo belangrijk. Zo neem ik vaak gebakjes mee om iedereen ook tijdens de langere zit gemotiveerd te houden en … Daniëlle vult voor mij aan … voeg ik een hele vrolijke en gezellige noot toe. Ben ik altijd op de hoogte van de nieuwste spelletjes en kan ik heel goed nieuwe games bedenken die je allemaal met de lesdrone kan doen.

Jordy houdt de groep scherp als het gaat om de laatste innovatienieuwtjes. Hij maakt veel flau.. uh goede grappen om de sfeer luchtig te houden maar is daarnaast ook enorm gemotiveerd. Daarnaast is het fijn om hem erbij te hebben zodat het tempo hoog blijft. Waarom lang vergaderen als het ook korter kan, toch Jordy!?

De samenstelling van deze unieke mensen vormt een dynamisch en goedlopend team. We versterken elkaar aan met de individuele krachten en compenseren elkaars valkuilen

Jelle is relatief nieuw in de groep en daarmee geeft hij een frisse blik. Hij stelt veel vragen die ervoor zorgen dat we dingen “die nou eenmaal zo gaan als ze gaan” nog eens kritisch bekijken. We merken nu al dat hij een doorzetter is, aan de trial and error methode die hij hanteert bij het opzetten van een software voor programmeren voor dummy’s. Ook is hij subliem in het inkoppen van de voorzetjes van Jordy. 

Roos kan je niet anders beschrijven dat spontaan. Soms roept ze voordat ze denkt. Dat resulteert dan weer in mooie en ongefilterde inzichten of ideeën. Roos is overal enthousiast voor te krijgen en neemt daar de rest van het team ook in mee. Ze gaat niet snel een uitdaging uit de weg en verlegt met die mentaliteit ook de grenzen van collega’s.

Judith is het toonbeeld van leergierigheid. Ze is geïnteresseerd in de meest uiteenlopende onderwerpen. Van natuur beschouwen en lezen, tot in clown zijn en de boel (gecontroleerd) laten ontploffen. Judith houdt het team positief. Tot slot zorgt ze ervoor dat we als team blijven evalueren. Haar motivatie om te groeien helpt niet alleen haarzelf, maar ook ons vooruit.

Daniëlle geeft structuur. Zij is degene die vaak aan de rest vraagt hoe het met ze gaat, of ze verder kunnen met hun taak en checkt of ze kan helpen. Deze zorgzaamheid wordt zeer op prijs gesteld. Ze denkt in oplossingen en mogelijkheden. Zo ziet ze kansen die een ander niet eens opmerkt en helpt ze het team zo vaak aan nieuwe uitdagingen. Ze is een kei in netwerken en weet van aanpakken, wat haar onmisbaar maakt binnen ons team. 

Tot slot hebben we Tim, die op dit moment wat minder op de voorgrond staat dan hij zou willen. Ook hij is een doorpakker. Hij houdt het team met beide benen op de grond met zijn relativerende, nuchtere en soms kritische blik. Die stabiele factor geeft rust. Zijn praktische inzichten maken dat dromen evalueren in plannen. Tot slot zorgt hij ervoor dat we onszelf allemaal niet te serieus nemen, door ons regelmatig in de zeik te zetten. Gelukkig wordt dit wel gecompenseerd met een gezonde dosis zelfspot!

En dan hebben we het plaatje rond. De samenstelling van deze unieke mensen vormt een dynamisch en goedlopend team. We versterken elkaar aan met de individuele krachten en compenseren elkaars valkuilen. Ik ben trots! Mijn doel was het geven van een gezicht aan de verschillende teamleden en dat hoop ik in deze blog bereikt te hebben! 

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email